close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שדרוג עיצוב הבית שלכם עם גופי תאורה - כך תעשו זאת נכון

מערכת שורשז חשוון, תשפ05/11/2019

אחד מהדברים שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על איך שהבית נראה, הוא נושא התאורה. כאשר עניין התאורה נלקח ברצינות והעיצוב שלו נעשה בצורה מקצועית ומתוכננת היטב

תגיות:
אחד מהדברים שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על איך שהבית נראה, הוא נושא התאורה. כאשר עניין התאורה נלקח ברצינות והעיצוב שלו נעשה בצורה מקצועית ומתוכננת היטב, זה ניכר בהחלט הן בנראות הבית והן באווירה הנוצרת בעת השהייה בו. ישנה חשיבות לתשומת לב ושימת דגש הן לתאורה בחלקו הפנימי של הבית והן בחלק החיצוני של המתחם, כאשר גופים המיועדים להפצת אור יכולים להיות בעלי תפקידים שונים בכל אחד מן המרחבים הללו. בקיאות בתחום והבנה בנושא סוגי נורות ואורות, זאת מלבד העיצוב עצמו, יכול לסייע בהתאמה נכונה של גופים לכל אזור בבית, כמו גם התאמה של האור שיהפוך את השהייה בו
לנעימה והשימושית ביותר.

שילוב גופי תאורה בעיצוב הבית החיצוני
יש להבין כי גופי תאורה המותקנים בחלק החיצוני של הבית, משמע בחצר, בגינה ובמעטפת המבנה, תפקידם מגוון ויכולות להיות להם מספר מטרות:
1. הארה של אזור החצר – בשביל לייצר אווירה נעימה עבור השוהים בה, לאפשר בישול כאשר יש מטבח חיצוני וכן וויסות רמת האור בשעות הערב והלילה ובכל עת רצויה.
2. תחושה בטוחה יותר בכניסה לבית – גם כאשר הבית נעול, משאירים אור קטן דולק. ניתן להציב גופים ייעודיים תת קרקעיים, המייצרים אורות יפים ומאפשרים גישה נוחה גם כאשר שאר התאורה החיצונית כבויה.
3. נוי ותוספת יופי – התקנת גופים המיועדים לתאורה באופן דקורטיבי, כחלק מהעיצוב החיצוני של הגינה.
אין להקל ראש בתכנון נכון של התאורה עבור חלקו החיצוני של המתחם, הדבר יכול להוות עזר רב בהתנהלות היומיומית וכמובן גם להעלות משמעותית את יופיו של המקום.

עיצוב תאורה בתוך הבית
הרעיון של קבלת סיוע מקצועי על ידי יועץ תאורה הוא לתכנן את המינון הנכון של שילוב אביזרי התאורה בבית ומחוצה לו. בעל מקצוע המתמחה ביצירת תוכנית תאורה לבתים בגדלים שונים, יוכל לסייע לבעלי הבית להתאים הן את הגופים הרלוונטיים לביתם, כמו גם את סוגי הנורות שיכולות להתאים וכן סוגי האורות עצמם – אור צהוב או לבן, למשל – לצרכים של דיירי המקום. בנוסף לתאורה החיצונית, חשוב לתכנן היטב את האופן שבו יחולקו גופי התאורה בפנים הבית.

עבור חדרים המיועדים לשינה, לדוגמה, יזדקקו בני הבית למנורות שונות לעומת המנורות שבסלון ובמטבח, כמו גם לאורות מסוגים שונים. אור צהוב, למשל, מקנה אווירה נינוחה ושקטה והוא יכול להיות נהדר לשטח הציבורי, אך פחות יתאים לחדר עבודה – הזקוק לתאורה חזקה ובהירה. גופי תאורה מאסיביים יכולים להיות נפלאים בסלון או בחדר ההורים, אך במטבח יהיה צורך בגופי תאורה קטנים יותר שיאפשרו גישה נוחה לכל חלק וחלק בתוכו. הייעוץ המקצועי מטרתו, בסופו של דבר, לייצר תנאי מגורים אופטימליים, בהיבט התאורה, עבור כלל המתגוררים בבית ולשם הנוחות והשהייה הנעימה ביותר עבורם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה